Základom každej spolupráce je spísanie rámcovej zmluvy. Tu je špecifikovaný typ faktoringu, ktorý chcete využívať (viď nižšie), predmet vašej činnosti, očakávaná výška pohľadávok, zoznam potenciálnych dlžníkov, ktorých sa obchody budú týkať a špecifikácia požadovaných služieb spojených s inkasom pohľadávok. Po spísaní zmluvy vystavujete faktúry a doručujete tovar/služby odberateľom podľa bežných zvyklostí.
Po vystavení a doručení tovaru nám dodáte faktúru, doklad o doručení, popr. ďalšie dokumenty o plnení dodávky, pričom obratom od nás inkasujete až 90 % fin. prostriedkov danej pohľadávky. V priebehu tohto kroku nás informujete o stave vecí, pričom konkrétne vám pridelený administrátor okamžite overuje fin. zdravie vášho odberateľa a schvaľuje transakciu s následnou informáciou o výške faktoringovej provízie (podľa výšky pohľadávky, výšky rizika a typu dlžníka). Podľa dohody môže i nemusí byť váš odberateľ informovaný o postúpení pohľadávky na faktoringovú spoločnosť. Po úhrade pohľadávky dlžníkom ste informovaní o platbe a je vám vyplatená zostávajúca hodnota pohľadávky znížená o faktoringovú províziu. V priebehu celého procesu ste v spojení s vám prideleným administrátorom, ktorý vám kedykoľvek poskytne informácie o komunikácii s dlžníkom a jeho platbe. Všetko veľmi rýchlo, efektívne a s plne profesionálnym servisom.